SEO ehk kodulehe optimeerimine
Mis on kodulehe optimeerimine.
SEO ehk otsingumootorile optimeerimine (ing. k. Search Engine Optimization) on tegevus, mis aitab enamatel inimestel Sinu veebilehele jõuda. See kõik toimub orgaaniliselt ehk ilma eraldi reklaamimata.
Oletame, et Sul on koduleht, mille kaudu müüd enda arvates hästi head toodet. Küll aga ei jõua Su head tooted kuidagi klientideni ning müük ei vasta ootustele. Mis viga? Koduleht ju sai üles seatud, disain on ka korras, tooted on müügis, kontakti on võimalik saada. Kas kodulehel SEO peale on mõeldud?
Miks peaks üks ettevõte SEO peale mõtlema.
Läbi SEO on võimalik lehekülje nähtavust parandada ning see otsingutulemustes paremale positsioonile tõsta. Optimeerides jõuavad saidile külastajad, kes otsivad just Sinu pakutavaid tooteid või teenuseid.
Õigesti tehtud SEO tulemusel jõuab kodulehele kvaliteetne külastaja, kes juba teab, mida ta otsib. Kui pakud muruniitmise teenust Tartus, siis pole mõtet, et Sinuni jõuab külastaja, kes otsib muruniitmise teenust Hiiumaal. Optimeerimise tulemusel külastab lehte huviline, kes otsib täpselt Sinu pakutavat toodet või teenust.
Lisaks kvaliteetsele külastajale jõuab leheküljele ka rohkem külastajaid. Hästitehtud SEO puhul hindab Google kodulehte kõrgelt ning toob selle otsingutulemustes esile. Ca 75% inimestest ei liigu esimesest Google’i otsingutulemuste lehest edasi. Seega olles tulemustes eespool, jõuab suurem hulk inimesi just Sinu lehele.
Mis on optimeerimise protsess
See kõik toimub orgaaniliselt ehk selle jaoks ei ole vaja eraldi reklaami teha ega suuri summasid kulutada. SEO spetsialist teeb leheauditi, mille tulemusel saadakse ülevaade asjadest, mis on hästi ning mida parandada. Suur osa tulemuste parandamisest, sõltub leheküljel olevatest märksõnadest, pealkirjadest, linkidest, mis lehele suunavad.
Lisaks mängib suurt rolli kodulehe ülesehitus, struktuur ja loogilisus, et lehte oleks lihtne lugeda ja kasutada.
Kui vajalikud parandused on tehtud ning leht optimeeritud, hakkab koduleht otsingutulemustes kõrgemale tõusma. Seejärel saab tulemusi jälgides selgeks, kas strateegia toimib. Protsess võib võtta aega, kuna optimeeritud leht hakkab end alles Google jaoks „tõestama“. Tegu on protsessiga, mida tuleb jooksvalt pidevalt üle vaadata ning vajadusel kohandada.
Kui arvad, et ka Sinu leht võiks olla internetis nähtavam kui ta on täna, siis vaata meie teenuste kohta lähemalt SIIT. Tasuta konsultatsiooni saamiseks kontakteeru meiega ning vaatame üheskoos, kuidas saaksid järgmise sammu astuda.